Wie zijn wij

De begeleiding, bijlessen en trainingen van De Grooth Studiebegeleiding worden verzorgd door een team van deskundige en ervaren studiecoaches.

Claudia de Grooth is de oprichter van De Grooth studiebeleiding. Als docente heeft ze onderwijsbevoegdheid voor voortgezet -en basisonderwijs. Ze gaf uiteindelijk ruim tien jaar les in diverse vakken in het onderwijs, zowel basis als voortgezet onderwijs. “Als docente zie je veel leerlingen, die extra aandacht nodig hebben. In het onderwijs is daar lang niet altijd voldoende tijd voor, daarom wilde ik graag op deze wijze mijn expertise inzetten. Zo kan ik mijn ervaring in het onderwijs en mijn hart voor jongeren combineren.”

Edwin de Grooth heeft jarenlange ervaring als accountmanager en jongerenwerker. “Om met deze jonge mensen mee te wandelen en iets te kunnen betekenen in deze fase van hun leven vind ik prachtig en hier haal ik mijn energie vandaan. Hen helpen om de juiste keuzes te maken en ze te begeleiden tijdens hun studieloopbaan, ze te zien groeien in zowel kennis als mens, maar ook helpen opstaan als het niet helemaal goed is gegaan.”

Anouk Lopers zet haar expertise in als psychologe en hoofdstudiecoach middenbouw. “Als toegepast psycholoog vind ik  het belangrijk om samen met de leerling op zoek te gaan naar de individuele (leer) behoefte en hier zo goed mogelijk bij aan te sluiten, zodat zowel de schoolse prestaties als het algehele welbevinden verhoogd wordt.”

Lisanne Schalk is toegepast psycholoog en hoofdstudiecoach bovenbouw. Als toegepast psycholoog is zij gespecialiseerd in o.a. motiverende gespreksvoering en oplossingsgericht coachen.

Jelinke Jonker heeft ervaring met het begeleiden en coachen van jongeren, adolescenten en volwassenen. Zij is toegepast psychologe. “Ik vind het belangrijk om jongeren ruimte te geven en plaats te bieden voor het ontdekken van hun kwaliteiten. Ik ben gedreven om te werken met een persoonlijke aanpak en oog te hebben voor de ontwikkeling. Graag ga ik samen op zoek naar en werken aan (nieuwe) doelen.”

Joanne Koster is leerkracht basisonderwijs en heeft de afgelopen vier jaar op een kleurrijke basisschool in Groningen gewerkt. Deze ervaring zal zij inzetten bij De Grooth. ‘Als leerkracht wil ik investeren in de relatie met leerlingen, een plezierige omgeving creëren waarbinnen zij zich kunnen ontwikkelen en aansluiten bij de onderwijsbehoeften van de leerlingen en studenten.’

Wilco Strijker zit in zijn afrondende fase van zijn opleiding docent geschiedenis. “Mijn ambitie ligt bij het lesgeven aan jongeren. Zowel het les geven voor een klas als het persoonlijk begeleiden van jongeren is iets waar ik enthousiast van word. Ik hoop met mijn enthousiasme jongeren zowel persoonlijk als studiegerelateerd te kunnen helpen naar een mooi jaar en goede resultaten!”

Noa Fraiderik is een stagiaire van de opleiding Toegepaste Psychologie en werkt bij De Grooth als studiebegeleider en als ontwikkelingsbegeleider. “Ik heb mij als Toegepast Psycholoog verdiept in de ontwikkelingspsychologie. Ik zal tijdens mijn stage bij de Grooth Studiebegeleiding deze kennis toepassen in de praktijk. Mijn doel is om jongeren te helpen om zichzelf te ontwikkelen.”

DGS-Claudia

Claudia de Grooth

Eigenaar, docent, studiecoach

DGS-Edwin

Edwin de Grooth

Eigenaar, hoofdstudiecoach middenbouw

DGS-Anouk

Anouk Lopers

Hoofdcoach ontwikkelingsbegeleiding,

Toegepast psycholoog

GSB lisanne 2

Lisanne Schalk

Hoofdstudiecoach bovenbouw,

Toegepast psycholoog

Jelinke 2 GSB

Jelinke Jonker

Hoofdstudiecoach onderbouw,

Toegepast psycholoog

Joanne 2 GSB

Joanne Koster

Studiecoach middenbouw,

Leerkracht basisonderwijs

GSB Wilco

Wilco Strijker

Studiecoach bovenbouw,

Geschiedenisdocent in opleiding

NOA GSB

Noa Fraiderik

Studiecoach bovenbouw,

Toegepast psycholoog in opleiding

Grooth in studiebegeleiding

Persoonlijke aandacht staat bij ons centraal. We gaan uit van jouw mogelijkheden en niet van jouw beperkingen.

Waarom kiezen voor De Grooth?
  • Wij geven je de uitleg die jij nodig hebt, zodat je succesvol aan de slag kunt met je schoolwerk.
  • Wij sluiten aan bij jouw leervoorkeuren, zodat het leren leuker, makkelijker en effectiever wordt.
  • Wij bieden een informele sfeer waarin jij in alle rust jouw werk kunt doen.