De MILS, leervoorkeuren onderzoek
Wil je weten hoe jij leuker, makkelijker en effectiever leert?
Je hebt hard geleerd en toch vallen de resultaten tegen.
Je hebt het gevoel dat er meer in zit dan eruit komt. Herken je dit?
Doe dan het leervoorkeuren onderzoek, de MILS1. Ervaar hoe jij uit jezelf haalt wat erin zit. Maak het leren voor jezelf leuker, makkelijker en effectiever! Doe de MILS en binnen een uur heb je veel inzichten waar je direct mee aan de slag kunt. Deze inzichten zijn niet alleen een eye-opener voor nu, je zult er de rest van je leven profijt van hebben.
Het gaat er niet om hoe slim je bent, maar om hoe je slim bent!
Iedereen is uniek, ook in het leerproces! Daarom staan wij bij De Grooth studiebegeleiding voor begeleiding op maat! Om de begeleiding vanaf het begin goed bij jou aan te laten sluiten, maken wij gebruik van het unieke leervoorkeuren onderzoek de MILS.
De MILS geeft inzichten in je persoonlijke leervoorkeuren, zo krijg je meer grip op je eigen leerproces. Leer jij makkelijker door te lezen of door te luisteren? Misschien geef jij wel de voorkeur aan plaatjes, filmpjes of ander beeldmateriaal. Werk jij graag samen of liever zelfstandig? Hoeveel structuur en hoeveel beweging heb jij nodig om je hersenen goed te kunnen laten werken? De MILS geeft antwoordt op al deze vragen.
Voor een vliegende start:
Wanneer jij je bij ons aanmeldt voor studiebegeleiding wordt zo spoedig mogelijk de MILS afgenomen. Jouw persoonlijke profiel wordt besproken. Op basis van deze inzichten geven we je adviezen. Zo kan jij uit jezelf halen wat erin zit! Je zult merken dat je leuker, makkelijker en effectiever leert wanneer er rekening gehouden wordt met jouw persoonlijke profiel. Waar nodig adviseren we leerhulpmiddelen.
Kom je niet voor studiebegeleiding, maar wil je wel graag meer inzicht in jouw leerproces? Dan kun je uiteraard ook de MILS doen. De MILS is geschikt voor personen vanaf 9 t/m 99 jaar. Vanaf 18 jaar wordt de MILS-versie voor volwassenen gebruikt. Je kunt de MILS doen voor het hele gezin. Je krijgt meer inzicht in jezelf en je gezinsleden. Je leert elkaar daardoor beter begrijpen en ziet waarin je verschilt en waarin je elkaar kunt aanvullen. (voor tarieven, zie kopje ” Ouders–>tarieven”, voor gezinnen gelden speciale tarieven)
1 Gebaseerd op de theorie van Howard Gardner, Meervoudige Intelligentie LeerStrategieën.
Referentie MILS
“Onze zoon leert en denkt anders”, dat is wat bleef hangen uit het laatste gesprek met de juf. Hij heeft een prima stel hersens, maar het gevoel hebben dat er niet uitkomt wat erin zit, is niet fijn! Ook als je merkt dat hij zelf steeds minder plezier beleeft aan school!
In een gesprek met Claudia werd me duidelijk dat er veel verschillende leerstrategieën zijn. Dit was voor mij nieuw. Na enige uitleg besloten we bij Claudia een leervoorkeuren onderzoek, de MILS te doen.
Na het onderzoek kregen we meteen de uitslag. Daarnaast kregen we snel een rapport, met de uitslag, inzichten en advies. Met de uitleg van Claudia en het gerichte advies merkte we meteen dat ze dit dagelijks in haar eigen praktijk toepast. Lekker concreet en echt meteen om te zetten. We hebben de waardevolle tips en hulpmiddelen ingezet op de eigen school. We merkten bijvoorbeeld dat de hulpmiddelen echt belangrijk voor hem zijn, zijn vriendjes moeten er vanaf blijven.
We zijn benieuwd zo vlak voor zijn Cito, maar eigenlijk hadden we dit jaren eerder moeten weten!
Zijn spanningsboog is verlengd, zijn luisterhouding verbeterd evenals zijn zelfstandige werkhouding. De inzichten werken nog steeds door. Je weet nu hoe hij de informatie het beste aangeboden kan krijgen. Maar ook wat zijn favoriete manier van luisteren is én waarom! Als je de communicatie met je kind “echt” wilt verbeteren, moet je toch eerst begrijpen hoe hij communiceert…klinkt logisch, maar wie doet of weet dat?
De wijze waarop Claudia de boodschap overbrengt, deed mijn zoon goed. Of zoals hij het zelf zegt: “Ik mag die Claudia wel!”. Het gaf hem echt zelfvertrouwen en het is net alsof hij zichzelf beter snapte.
Bijzonder dat je met zo’n kort onderzoek, relatief kleine aanpassingen en een deskundig toepasbaar advies, de leeropbrengst en het plezier in leren positief kan beïnvloeden!
C.W.A. Zeelenberg